Jak zvýšit průměrnou útratu zákazníka v kavárně

Během více než deseti let praxe vedení podniků s výběrovou kávou jsem se naučil, že klíčem k úspěchu je nejen kvalitní produkt, ale také schopnost zvýšit průměrnou útratu zákazníka. Níže v článku jsou jednotlivé kroky, které vám pomohou dosáhnout tohoto cíle.

Vytvoření lákavého menu

  • Sezónní nabídky: přidejte sezónní speciality, které zákazníky motivují k vyzkoušení něčeho nového. například podzimní dýňové latté nebo letní ledové kávové nápoje.
  • Degustační menu: nabídněte sety, které kombinují kávu s malými dezerty nebo snacky. to nejen zvyšuje útratu, ale také umožňuje zákazníkům vyzkoušet více položek.

Upselling a cross-selling

  • Trénink personálu: naučte svůj tým techniky upsellingu a cross-sellingu. například doporučování větších velikostí nápojů nebo přidání sirupu do kávy.
  • Speciální nabídky: vytvořte nabídky jako "káva a koláč za zvýhodněnou cenu", které zákazníky přimějí utratit více.

 

design

 

Pohodlné a atraktivní prostředí

  • Interiérový design: investujte do pohodlného nábytku a příjemného prostředí. zákazníci, kteří se cítí pohodlně, často zůstávají déle a utrácejí více.
  • Wi-Fi zdarma: nabídněte zdarma Wi-Fi, což přitáhne lidi, kteří chtějí pracovat nebo studovat. Tito zákazníci mají tendenci objednávat více během svého pobytu.

 

Personalizované služby

  • Věrnostní programy: zaveďte věrnostní programy, které odměňují pravidelné zákazníky. například každá desátá káva zdarma nebo slevy na narozeniny.
  • Zapamatování preferencí: naučte se zapamatovat si preference svých pravidelných zákazníků. pocit, že jsou ceněni a pamatujete si je, zvyšuje jejich loajalitu a ochotu utrácet.

bonus-program

 

Marketing a propagace

  • Sociální média: aktivně propagujte své produkty a speciální nabídky na sociálních sítích. použijte lákavé fotografie a příběhy, které osloví vaše sledující.
  • Akce a workshopy: organizujte akce jako cuppingy nebo baristické workshopy. takové události přitahují více zákazníků a podporují větší útraty.

oslava

 

Nabídka alternativních produktů

  • Alternativní mléka a sladidla: nabídněte různé druhy alternativních mlék a sladidel, což přiláká zákazníky s různými dietními preferencemi.
  • Prodej balené kávy a příslušenství: prodávejte balenou kávu a kávové příslušenství, jako jsou filtry, šálky nebo kávovary. to nejen zvýší prodej, ale také podpoří domácí konzumaci vaší kávy.

 

Efektivní obsluha

  • Optimalizace front: zajistěte rychlou a efektivní obsluhu, aby zákazníci nemuseli dlouho čekat. kratší čekací doby zvyšují spokojenost zákazníků a jejich ochotu utrácet.
  • Druhé platební terminály: pokud je to možné, zaveďte druhé platební terminály pro zrychlení procesu platby.

barista1

 

Dodržováním těchto tipů můžete efektivně zvýšit průměrnou útratu zákazníka a tím i ziskovost vaší kavárny. Nezapomeňte, že klíčem je kombinace skvělého produktu, vynikajícího zákaznického servisu a promyšleného marketingu.

COFFEESPOT do kavárny

mahr1

Individuální přístup je přesně to, na čem stavíme spolupráci. A baví nás to.

Jiří Mahr

E-mail: mahr@coffeespot.cz

Tel: +420 739 661 020
(8:00 - 17:00 hod.)

Chci COFFEESPOT